fredag 22 oktober 2010

Vi har nåt som väntar oss på Mio...

Hjälp! Den beställda soffan har kommit till butiken! Och TV-rummet är långt ifrån färdigt... Efter den arbetssamma helgen då jag rev de gamla innerväggarna o taket, och Urban satte in ny dörr till balkongen har det inte hänt mycket där inne. Med hjälp av kära lillebror reglades väggarna, förra veckan. Men nu måste vi snabba upp renoveringen för att kunna flytta in snart. Dessutom har vi lagat TV'n, och den ockuperar halva vävrummet (och jag vill gärna bli av med den därifrån...). Det som saknas just nu är extra energi...man är ju så trött på kvällarna, när barnen somnat...och helgerna verkar just nu ockuperas av andra projekt. Imorse åkte vi via Saxnäs (där Urban jobbade lite) till stugan, men vi åker hem redan imorgon kväll, för på söndag ska jag och finaste mammorna från byn göra nåt som jag aldrig gjort eller ens trott att jag skulle göra... =)
Nästa helg blir det roliga aktiviteter i Skellefteå med syrran o mamsen, och sedan är det ytterligare två helger efter det som är uppbokade. Nä, vi måste helt enkelt försöka hinna bygga på veckorna!!!

Inga kommentarer: