söndag 30 oktober 2011

Min kökshylla

Tavellisterna på murstocken fylls av diverse kokböcker, barnens foton och teckningar, och byts lite då och då. I början av året köpte jag Karin A's vackra trädkalender och en titt på nästa års upplaga gör mig sannerligen sugen på en favorit i repris! Kalendern har en given plats och samsas med min lilla porslinsängel som jag loppis-fyndat. Boken "Fest på gång" består av recept och vackra bilder från hotell och gästgiverier längs den svenska fjällkedjan. Faktiskt är det så att vi köpte den lite för att Gutten, en hund vi ägde var med på en bild (tagen av Lars Thulin) från Riksgränsen. Men även för att det finns recept från Riksgränsens fjällhotell och från området däromkring - känns lite som "våra" trakter efter att ha bott där i 7 år på 90-talet (oj så gammal jag blev helt plötsligt!). Boken innehåller även historier från rallartiden, med gamla foton, väldigt intressant.
På hyllan ovanför står fotografier på finaste pojkarna Gustav & Herman, bredvid inramade vykort från Kitchenbloom med favoritbloggen med samma namn.
Hjärtan på tråd i en kruka från Västergården som påminner om kära svägerskan i södern bredvid gamla geneverflaskor och ett keramikkrus från Gotland - ett semesterminne från en underbar seglingsresa/smekmånad. Skåpet köptes på Blocket utan att vi då visste att det är ett gammalt IKEA-skåp (!).
Snart ska hyllorna julifieras med ett pyssel jag håller på med... =)

Inga kommentarer: