måndag 23 april 2012

Husets nyaste rum

Usch vad jag varit dålig på att visa de renoveringar vi hunnit med under hösten/vintern hemma. Faktiskt så har Urbans lilla krypin blivit klart, och vi sover numer båda två i våra sköna sängar och slipper alternera med att sova på madrass i vardagsrummet eller gästrummet... Nä, inte beror det på att vi går i skilsmässotankar, vi är helt enkelt inte kompatibla vad gäller sovvanor - att vara gift med en man som snarkar, gärna kollar på film eller lyssnar på radio tills han somnar och kliver upp ett par gånger under natten går inte ihop med mej som är så lättväckt att jag trots formgjutna öronproppar vaknar av minsta lilla pip från barnen, hunden, huset och som helst vill ha tyst och mörkt i sovrummet. Bara att acceptera. För sömnen är viktig och vi vill båda kunna sova så bra som möjligt.
Den nya väggen fick jag tapetsera med favoriten Eldblomma av Josef Frank! Och alla böcker fyllde precis ett bokskåp. Äntligen bort med de fula lagerhyllorna vi köpte som fattiga studenter för 15 år sedan! =)
Finkameran ligger kvar i stugan, så det får bli en mobil-bild...suddig, i motljus och dåligt fotoljus, men ni förstår nog ändå hur mycket bättre det blev! =)


1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
jag förstår att ni sover på olika ställen om det påverkar sömnen så mycket. Sömn är viktigt! Och väldigt fin tapet! Men att ni slängde studentbokhyllorna, det är ett ganska fint minne av när ni var studenter. Skulle du vilja visa upp ditt projekt på Byggla? Du kan väl maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Är du intresserad får du en välkomstpresent :)
Ha det fint!
/Vendela på Byggla