onsdag 22 april 2009

Nytt grepp

Maken hör till en av de mest morgontrötta jag vet. Själv vaknar jag av minsta ljud, så för att slippa vakna av U's snarkningar nätterna igenom sover jag i rummet bredvid. Gustav sover i spjälsäng i samma sovrum som sin pappa. Även fast dörren emellan är stängd är det jag som vaknar först när Gustav väcker oss på morgonen med ett "Paappaaaa, stig upp!". Detta brukar upprepas några gånger tills han blir lyft upp från spjälsängen och får krypa ner hos pappa. Jag ligger kvar och lyssnar på hur de stökar lite i sängen för att komma till ro och det brukar höras förnöjda ljud från båda...så brukar det bli tyst ett tag...och sedan "pappa, du läsa den här boken för mej!" (min sida av dubbelsängen brukar vara full av barnböcker). Ett stön från U följt av nåt i stil med "nä, pappa är för trött...du kan väl läsa den själv...". Oftast går det bra en stund och det blir tyst när han själv bläddrar i en bok. Men godingen har kommit på ett knep för att smälta sin far, som jag hörde honom köra igår. Efter det sedvanliga "pappa, du läsa den här boken" och U's vanliga nekande svar hör jag G säga med mjuk röst: "pappa, jag älskar dej...du läsa den här boken för mej?". Hur skulle ens den mest morgontrötta pappan kunna motstå en sådan önskan!? =)

2 kommentarer:

mormor sa...

Ja de små liven vet tidigt hur de ska få sin vilja igenom. Så himla gulligt! G är allt en riktig goding.
Kramisar

Maja/Cactusvit sa...

Det är bra Gustav! =) Vi saknar er, kram på er!