lördag 23 januari 2010

Gustav-citat från helgen


Jag sitter o matar Herman o Gustav hjälper till i köket med att plocka fram ingredienser o verktyg till middagslagningen; lime, lök, majs, vassa kniven, stavmixern osv. När jag matat Herman färdigt säger jag att jag bara ska byta hans blöja o sen ska vi börja med matlagningen, men att G får vänta tills jag är tillbaka i köket.
"Okej, mamma. Jag följer med o byter blöjan."
Så sätter han upp ett varnande finger i luften o tittar strängt på mej, där han står på pallen vid diskbänken.
"Mamma, du får inte röra dom här grejerna!"
"Nä, jag lovar", svarar jag.
Vi går i tvättstugan o byter blöja och när vi kommer in i köket igen springer G fram till bänken, klättrar upp på pallen och utbrister glatt:
"Du har ju inte rört maten!"
"Nä, jag sa ju att jag inte skulle det."
Då tittar han leende på mej;
"Vilken duktig tjej du är!"

Vi sitter o äter en god middag o G äter glatt och mycket.
"Blir du mätt?", frågar jag.
"Ja, jag blir alldeles tjockad!", säger han o klappar sig på magen.

4 kommentarer:

Farmor sa...

Men han är ju bara för god Gustav.
Man vill bara puss och kram honom.
Så många kramar till er alla.
farmor

Maja sa...

Haha, goa killen! Vilken tur att han har uppfostrat dig väl och att du gör som han säger! =)

Saknar er, puss och kram

ui sa...

ÅÅ Härlig helg ni hade!

KRAMAR Faster

mormor sa...

Det låter helt underbart. Är de värsta trotsupproren på sluttampen tro? Han är ju så skön så jag vill bara krama honom. Kom hit!
Kramisar