söndag 17 januari 2010

Helgens festligheter

Den gångna helgen har varit rik på roliga aktiviteter, med både slalom- och skridskopremiär. Urban åkte upp i liften med Gustav. Själv tog jag Herman på ryggen o stighudar under skidorna o gick upp på toppen. Hade inte tänkt åka mer än så och trodde att Gurra skulle vara nöjd efter några åk med sin far. Men det gick fort att gå upp (inte för att jag var snabb utan för att backen är kort!) och Gustav ville åka mer (och jag hade den stora turen att hitta ett liftkort på min väg uppför...!), så det blev några åk till. Härligt! Gustav tyckte dock efter ett par åk mellan mina skidor att han kunde det hela och blev tokarg när jag ville hålla fast honom. "Nej! Du får inte hålla i mej!!!" Jag lät honom glida själv där det gick (men inte från mitt i backen som han själv ville) och han tyckte det var himla skoj!
Idag sparkade vi ner till isen vid skolan o där var han inte lika kaxig med skrillor på fötterna, men det var en rolig stund.


Dessutom har jag varit till frisören (senast var i juli!!) och så har vi tagit oss in till stan för go-fika hos go-vänner. De har en snart 2-årig kille som är huvet kortare än G. De lekte mycket bra med bara ett par små dispyter. Lite kul hade vi vuxna åt att se deras dragkamp om en sparkbil, som både ville åka på...som David o Goliath. Gustav "råkade" dessutom rita på bordet med en krita och när han blev tillsagd om det satte han snabbt handen över och utbrast: "Nä, det syns inte!!!" =)

2 kommentarer:

Morfar sa...

Va härligt med gustav på is han lär sig fort men nog var det skönt att Pappa hjälpte till Bravo Gustav fortsätt så!

Ulrica sa...

HEHE Vad sött!!

Gustav lär bli duktig som sin far..
:D

KRAMAR!!!