onsdag 27 januari 2010

Nattlig tankekedja

Gustav hamnade en stund i vår säng inatt, just som jag höll på och ammade. Medan Urban bytte lakan i hans säng låg han o filosoferade med mej.
"Vet du, människor gillar inte hajar!"
"Jaså?"
"Men hajar gillar fiskar."
"Ja, så är det."
"JAG gillar fiskar!"
"Jaha."
"Men jag gillar INTE svampsås! ..... Fiskar, dom gillar svampsås!"

Häromdagen åt vi en härlig middag bestående av röding, mandelpotatis och trattkantarellsås. Till min o Urbans förvåning ville inte G äta. Vi trodde det var fisken...men nu kommer jag ihåg att G hade problem med svampsåsen även sist vi gjorde den. Kan det bero på att min käre bror lurade i honom att det var mask-sås!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en familjehämnd från när min kära fru fick en mask kastad på sin sko...

Ha, ha, ha! Kul kille, vi längtar efter er!

mormor sa...

Du får mixa svampsåsen så han slipper se svampen för smaken är ju bra.
Gullpojken!
Kramisar

Anonym sa...

Vad är det för vits att mixa maskarna, då ser man ju inte vad det är även om smaken är bra?!