måndag 5 september 2011

Sommaren är kort...

Oj, vilket långt uppehåll det råkade bli här på bloggen... Det har ju hänt massor sedan dess, både tummen upp och tummen ner. Vart ska jag börja...?
För att plocka upp tråden från sista inlägget, så tappade godingen sin första tand till sist, men inte förrän han var tillbaka på förskolan och bara plockade lös den en dag. Tandfen kom och lyckan var stor när vattenglaset med tanden vittjades på några kronor. Därefter har han tappat ytterligare en, och en tredje är lös - alla i rad i underkäken. Kan tänka mej hur fin den gluggen kommer bli! =) Men de nya växer stadigt, sneda o vinda, precis som mina var! Fortsätter det så blir det räls både uppe o nere om några år! (Huja, lägg till stora rosa glasögon, tonårsfinnar och 80-tals-spretlugg till det, så kan ni föreställa er hur jag såg ut under de tidiga tonåren...!)
Annars har sommaren varit härlig för grabbarna med glass i stora lass, sol o bad och trevliga utflykter.
Bilden nedan är från Jamtli i Östersund, där Herman blev kompis med kaninerna och matade dem med gräs. Han hade lätt kunnat ta med dem alla hem, så förtjust som han var i dem!

Vi besökte även Byhuset (där vår fina vän K sommarjobbade) och åt en härlig lunch, med nybakt surdegsbröd och goda röror på. Mums! Att huset ligger naturskönt vid Frösön, med stor utställningslokal i en gammal lada och med en butikslokal på övervåningen där de säljer fina grejor gör det till ett favoritställe där i krokarna! Detta fina betonghus stod på en hylla vid entrén. Fint och enkelt!

Vi har förstås även varit i stugan (som jag skrev i förra inlägget), även om det inte blev så länge som vi velat. Men duktige maken var där en vecka extra och snickrade på bastun med hjälp av grabbarna och svärfar (bild kommer en annan gång).
Själv var jag den veckan på Grötö i Göteborgs skärgård på seglarläger... Mer om det ska jag berätta en annan gång, för nu måste jag avsluta...tydligen är fakturor o sånt viktigare än mitt bloggande! Hrmf!

Kram på er alla fina! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så en eller två kaniner står på önskelistan nu till hans 2-årsdag? Kramisar, mormor