onsdag 14 september 2011

Snipp, snapp, snut...

...så var sagan slut. Mina år på företaget E är över. Jobbade sista dagen för knappt två veckor sedan.
Jag hade ingen aning om att det innebär ett sådant pappersarbete att vara arbetslös... Har beställt intyg från arbetsgivare, försäkringskassan och ansökningshandlingar från a-kassan och facket...sedan ska det kompletteras (och hoppas på att jag inte missat nåt annat!) och besökas arbetsförmedling och fyllas i nya ansökningar till facket. Puhh! Allt för att bevisa att jag har rätt till ersättning från a-kassan. Men imorgon skickar jag de sista (?) papperna och sen ska det sökas jobb på allvar! =) Lite pirrigt...och spännande...


Jo, det blev till sist så att vår största uppdragsgivare lade ner hela vårt projekt, som vi samarbetat med i mer än 10 år! De äger alla patent och alla resultat av forskningen, så man kan säga att läget är hyfsat låst...och alla på mitt jobb blev uppsagda. Känns tråkigt med avseende på att jag hela tiden trott på att vår forskning skulle leda till någon slags produkt ute i butik. Stolt skulle jag säga "Den DÄR har jag varit med om att forska fram! Hjälper mot urinvägsinfektioner, bakteriell vaginos och candida!". Men, så bidde det inte. Frågan är ifall "det stora företaget" snart släpper en liknande produkt i samarbete med någon av våra konkurrenter...! Med VÅRA bakterier!?? Kommer jag i så fall att rekommendera den till bekanta? Återstår att se... =/

Inga kommentarer: