tisdag 24 juni 2008

Det känns som oktober

Sitter och skriver med stela fingrar, för jag FRYSER så!! Har varit ute och målat ett fönster och grundat grinden vit (ni hade kunnat få se bilder på det, men nu ger jag mej inte ut igen, för att fota!). Flera gånger höll jag på och ge upp för att komma in i värmen, men ville bara göra klart först. Det blåser så himla kallt och är väl inte mer än max 8 plusgrader! I slutet av juni! Ska det inte vara sommarvärme nu? Och säg inte att jag hade för lite kläder på mej, för jag hade både ylle-tröja och fodrad vindtät jacka utanpå, de tjocka snickarbyxorna, handskar och radiokåpor som vindskydd för öronen!
Nåväl, en tröst i kylan är att jag inte gått på semester ännu...man kan ju hoppas att värmen kommer om så där 1½ vecka. =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja inte är det som vi vill. Vi myste med levande ljus härom kvällen, årets ljusaste dygn! Åskmolnen var täta och mörka, och den lilla värme som fanns tog "han" med när "han" mullrade iväg.
Nu kan det väl bara bli bättre....
Kramisar

Anonym sa...

Skönt det är att veta att vi dessutom går mot mörkare tider, hurra för att inte tänka så himla positivt!!!
Men i september kommer det i alla fall en ljuspunkt igen:)
Kram från Lisch

Ängeln sa...

Vädret har varit märkligt i år. Men inget mycket att gör åt. :D
Längtar efter er alla! :D

kramkram