måndag 2 juni 2008

Rackar-ungen...

...har plockat av de förbjudna blommorna! Han kom och gav dem (en efter en) till sin mor med ett glatt "bommaa!!". Vi får njuta av dem inomhus en stund i små vaser. Jag försöker tänka att hans trädgårdsintresse är något positivt, och han får gärna vara med och vattna och plantera. Dock har vi lite skilda åsikter om hur och vart det ska grävas med "popan" (läs skopan) till hans traktorer... Som sagt har jag bara perenner och av de flesta finns många, många plantor. Men det är som om han förstår att just den lilla rara gräslöksplantan som blommar med vita blommor är jag lite rädd om, eller de 5 tulpanerna i blom ( som nu bara är 3) och riktar därför in sitt traktor-grävande på just dem! Varför?? (suck)
Vi har dock haft en underbar helg hemma, ute i trädgården, med kardemumma-kaka (bakad av min händige man), fika med grannarna, cykel-tur till sjön (där Gurra fick sitta på bryggan och plaska med fötterna i det KALLA vattnet). Det har även hunnits med super-smarriga middagar (jo, faktiskt både på fredag och lördag!) hos goa vänner, promovering av min kollega på universitetet (kan bara rekommenderas för den som gillar träsmak i rumpan, 80 upprepande av "var hälsad...mottag hatten...mottag ringen...mottag diplomet...farväl", och att titta på vackra klänningar) och lite jobb.

Hoppas ni haft en skön helg med! =)

3 kommentarer:

Ängeln sa...

Åh!! gustav har busig glimter ögonen.. :D man får håller vaka på honom :D

//Faster Ulrica

Anonym sa...

Så gillig! Tänk att han redan nu vill glädja sin mor med blommor! Vaddå, plockade på fel ställe? Dom är ju fina ju!
Kramisar

Ängeln sa...

Hej anonym, Vem är du?