måndag 9 juni 2008

En ny Mozart??

Godingen visar ett allt större intresse för sång och musik, vilket jag tycker är roligt. Kanske för att jag själv för länge sedan gav upp mina barndomsdrömmar om att bli artist (favoriterna var länge ABBA och Carola och jag kunde stå framför spegeln i timmar och mima in i ett hopprepshandtag...).
På hans dagis brukar de spela gitarr och sjunga och dansa och han har överraskat mej på sistone med både "binka näna däää" (översatt från Gustaviska; Blinka lilla stjärna där), imse vimse spindel (med ALLA handrörelserna) och "la la-sången". Och ibland sätter Urban på Mustasch och då headbangar de tillsammans! Annars gillar han att dansa stilla, gunga lite i knäna och vicka på huvudet. Just nu ligger han i sin säng och sjunger högt! Det var nästan en halvtimme sedan jag lade honom för att sova, och som vanligt lägger vi honom, säger godnatt och så får han somna själv. Det brukar aldrig vara något problem med den rutinen. Ibland somnar han på stört och ibland ligger han och leker med/biter på/pratar med sitt gosse-djur, Grisen, innan han somnar. Det är så härligt att höra, och man skulle så gärna vilja vara en fluga på väggen i sovrummet!!

Japp, han tystnade till sist och mamma-flugan kollade till honom lite...han sover sött på rygg utan täcke, med händerna under huvudet och med båda benen upp efter väggen och Grisen på bröstet. Gullungen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mormor vill också vara en fluga på väggen....
Kramisar