söndag 5 oktober 2008

Välkommen in!

Idag har mina huttrande dahlior och gladioler fått komma in i källaren för en välbehövlig vintervila. Lite frostnupna i bladen var det hög tid för det! De byttes ut mot vit ljung, en brassica och lite enris. Vad tycks?


Fotograf: Ulrica Isaksson

Dessutom var mamma och R här i helgen, och mamma krattade hela gräsmattan (starkt jobbat!) och gjorde många stora lövhögar. Hoppas bara att den förra nattens blåst inte upprepas inatt, eftersom det började hällregna efter lunch och vi inte var så sugna på att gå ut då, så högarna ligger kvar på gräsmattan! Ska ta hand om dem det första jag gör imorgon efter jobbet.
Min käre make är mest nöjd med att han och R lyckades koppla in en värmeväxlare för att värma upp garaget. Blir spännande att se hur mycket det kommer att göra på vår elräkning framöver!
Nu ska jag fika kanelbullar (som jag bakade igår på kanelbullens dag) med Urban o min svägerska!! =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen in? Till vad? :)
Nu är det bara drygt en månad tills jag kommer, längtar enormt mkt efter er. Kram på er!

Anonym sa...

Blev du avbruten av "Kornela?"
Kramisar

Maria sa...

Hi hi, vad ni var snabba då! Nä, det var Urban som gjorde så jag råkade trycka på fel knapp och publicera innan jag hunnit skriva nåt!

Anonym sa...

Visst låg lövhögarna kvar?
Och jag kan garantera att det blev fint vid ytterdörren.
Kramisar

Anonym sa...

Å vad fint!
Du kan verkligen få till det så det blir fint och hemtrevligt!

Kram/Innertavle