torsdag 13 augusti 2009

BB-väskan packad

Nu närmar sig nedkomsten för "Herman" på allvar, bara 3 veckor till beräknad födelsedag!
Efter fråga från en jobbarkompis "om jag packat väskan ännu", kände jag att det kanske är lika bra att göra det. Sagt o gjort, nu står den redo för färden till BB, fylld med ett par ombyten till bäbis och mor, en filt, en tutte, en pytteliten mössa o diverse papper att ge till barnmorskan. Jag skrev även en förlossningsplan om vilka förväntningar jag har, vad jag tycker om smärtlindring m.m. Både Urban o jag känner oss lugna och förväntansfulla, vi har ju varit med om det förut. Hoppas bara den lille kommer ut friskt gallskrikandes och rosa-färgad och att vi får hålla honom på en gång efter födseln. Det saknade jag verkligen med Gustav...han var ju grå o livlös och barnmorskan drog iväg med honom direkt efter att det konstaterats att det var en pojke. Själv låg jag kvar och visste inte om jag någonsin skulle få se honom levande. Men det slutade ju lyckligt efter att han fått lite hjälp med syresättningen. =)

Det är en spännande tid här framöver!!!

Inga kommentarer: