fredag 28 augusti 2009

Mamma-ledigheten påbörjad

Jobbade min sista dag, för 12 månader framåt, i onsdags. Hade förstås glömt skicka in moderskapsintyget till Försäkringskassan, för att kunna börja få föräldrapenning. Klantigt, men inte hela världen. Det är dock med blandade känslor jag lämnar jobbet. Dels trivs jag så bra med alla kollegor och dels är det så mycket spännande i görningen just nu, som jag missar. Samtidigt ser jag verkligen fram emot detta andra barn och vill hinna med lite fix hemma innan han kommer ut. Dessa första dagar hemma har varit fyllda av diverse ärenden på stan, betala räkningar, prata med elbolag som skickar såna totalt obegripliga räkningar och kreditfakturor om vartannat, och det vanliga görat hemma som tvätt o matlagning. Idag var dessutom Gurra hemma från dagis pga förkylning. Men vi har haft en bra dag, och sov skönt tillsammans efter lunch. Mysigt! Och ikväll har vi återupptagit vårens rutiner med fredagsmys! Gustav fick bestämma att vi skulle ha melon och paprika (!), och så fick det bli, med lite morotsstavar och gurka också med dipp. Dessutom bakade vi en morots- och banankaka, så nu sitter åtminstone jag med magen om möjligt ännu mer putande! Varför lät jag inte bli de där sista morotsstavarna...!?
En härlig helg och kram till alla kära som är långt borta! =)

2 kommentarer:

Maja/Cactusvit sa...

Nu är jag hemma efter fredagens after work, känns ljuvligt att få sova i sin egen säng! =)

Det låter som en mysig kväll för er, är allt lite kul (men toppenbra) att G väljer melon och paprika som fredagsgott! Hur lyckas ni? =)

En stor kram till er alla från Sthlm

Ulrica sa...

Hej hej faster här... :D Nu sitter jag här på mitt jobb och softa lite samt surfa...Ja.. när allt frestelse drar sig så går det inte att låta bli. Men "H" har nog bett dig att ta den sista biten. hehe..
Miljoner kramar//Faster U