onsdag 31 mars 2010

Arga mamman 2

Spenderade nära 4 timmar på akuten igår med Gurra. Han har haft konstiga utslag på främst foten, benen o ena handen...liknande getingstick (mycket märkligt), som kliar och gör ont. De har kommit lite eftersom och när han kom hem efter dagis igår hade de svullit upp så väldigt. Han bara grät o grät, så efter lite rådgivning åkte vi till akuten. Fick efter väntan träffa en ytterst okänslig och kall läkare, som inte sa ett ord till Gustav, eller rörde vid honom. Han var fåordig och allvarlig och sa efter att jag beskrivit problemet att G skulle få Tavegyl och Cortison och att det skulle tas en sänka. En sköterska kom och gav medicinerna och därefter blev vi hänvisade till väntrummet igen. G hade väldigt trevligt och lekte i godan ro...i dryga två timmar! Då kom samma läkare igen och kollade på svullnaden...konstaterade att den inte minskat och att det skulle tas en sänka (va sjutton, det sa han ju redan förra gången!!!). Efter ytterligare en halvtimme kom en gullig sköterska som tog en sänka, som visade sig vara normal. Halv nio åkte vi därifrån med läkarens ord att G fått nässelutslag och att vi skulle behandla med Tavegyl en vecka, men inte kunde hämta ut receptet förrän dagen efter (alltså idag).
Så gissa om mamman blev arg idag när G satt här hemma efter dagis-hämtning och grät igen för att det kliade och gjorde ont, och maken skulle hämta ut medicinen och det inte fanns något recept på den!!! Jäkla nonchalanta skit-läkare! Som tur är fixades medicinen snabbt av en kär kompis-läkare (Tack doktora M!).

3 kommentarer:

Faster sa...

Säga mig läkarens namnet så åka jag dit och styckar honom i bitar så att andra inte ska behöva bemöta den läkaren!!!
Älskade Dr M, tack att du finns!
KRAMAR på er alla.. speciella Gurra!

Faster sa...

PS:Vill betona att jag inte skulle styckar honom i bitar, det är bara tanken.. när Gurra är min brorson så..tänker man vadfan attdet finns såna känslokall personer!! inte ska gör så mot mina brorsöner G och H!
Älskar er, Faster

Morfar sa...

Har läkarna tappat all känsel för barn som kommer in o behöver hjälp,eller vad är det. jag förstår att mamma M,VAR ARG FÖR VEM SKULLE INTE DET!Vi tackar kompisläkaren... Kramar!!