tisdag 1 september 2009

En tjuvtitt i barnkammaren

Nu börjar det roliga jobbet i barnens rum. Urban har spacklat det 2a varvet på väggarna och i helgen slipade han det mycket nötta gulnade trägolvet (heja älskling!!!). Det blev som nytt igen! Igår köpte vi färg och idag har jag målat det första varvet, ljust grå...vad tycks? Kan avslöja att väggarna kommer att målas vita, med en chokladbrun fondvägg vid sängen och en motivmålning i brunt o grått på andra sidan det höga fönstret. Själva inredningen kommer vi försöka hålla i vitt för att lätt kunna byta färg på textilierna, men till att börja med blir det mycket brunt, grått o grönt.


Gustav har "hjälpt till", på sitt eget sätt med både skruvdragaren och gipsning. Vi kom överrens om att han skulle ta på sig tofflor när han var inne i rummet o sedan ta av dem utanför, för att inte dra slipdamm, spån o skräp runt i hela huset. Det har funkat mycket bra hela helgen..tills igår kväll när han upptäckte den stora högen trädamm efter golvslipningen, som Urban sopat ihop mitt på golvet. Den hade vi förstås tänkt ta hand om innan han satte händerna (eller nåt annat) i den. Men efter middagen smet han tyst iväg upp utan att vi hörde det. Redan i trappen upp kände jag på mig vad min syn väntade. Japp, mycket riktigt stod han mitt i högen och kastade hela nävar av dammet upp i luften, så han knappt syntes själv. Jättekul! Tyckte han själv, dock inte hans mor, som bannade honom och drog honom därifrån. Varpå han utbrister: "Men jag HAR ju tofflorna på mej!"

Han tyckte nog ändå det var värt att få lite skäll, för leendet gick inte bort på en bra stund och dessutom blev det bad efteråt. =)

2 kommentarer:

mormor sa...

Heja Gustav! På fredag kommer mormor o Roger med ett skrivbord till ditt rum, omålat men slipat. Det ser ut bli ljust o fint ditt rum och du är jätteduktig att hjälpa till.
KRAMISAR

Anonym sa...

Gustav leder på poäng, vi längtar efter er en hel massa. Ska bli intressant att se när rummet är klart. Kram från Lisch