måndag 28 september 2009

Dagens Gustav-citat på temat Självbestämmande

Jag hämtade honom från dagis just efter lunch, för att han skulle på 3-årskontroll. Han var på bra humör o babblade på under hemvägen, fast jag hade trott att han skulle somna i bilen och vara riktigt pigg på eftermiddagen. Till sist föreslog jag:
- Du kan ju passa på och vila ögonen lite.
- Nää, jag vill inte!
En kort paus följde, sedan sa han:
- Men jag kan vila munnen. Inte nu vill jag det...men snart.
Ännu en kort paus följde.
- Nu vill jag det.
Varpå jag i backspegeln noterade att han demonstrativt stängde munnen, lutade sig tillbaka i stolen och tittade ut genom fönstret.

3 kommentarer:

Farmor sa...

Men du vilken goding. Nu skulle man vilja vara där och pussa på honom, så skön.

mormor sa...

Hi, hi, han är bara bäst!

Faster sa...

Hehe! Det är därför att han en riktig GODING och klok lillman!