tisdag 22 september 2009

Vår andra ängel är född


Fjorton dagar efter det beräknade födelsedatumet ville så äntligen Herman komma ut! I fredags den 18e september kl. 13.11 föddes han, 4395 g tung och 52 cm lång. Snabbt gick det - fyra timmar efter det att värkarna började var det över. Och som han gallskrek, precis vad vi ville höra!!! Och jag fick upp honom direkt på bröstet! Underbar känsla! =)

Typiskt nog kom moderkakan inte ut lika lätt... Efter diverse både medicinska och rent fysiska försök av både barnmorskor och läkare på förlossningen blev det operation. Och precis som förra gången tappade jag en massa blod innan allt var klart, och får räkna med att vara extra trött ett tag, förutom den sömnbrist som kommer av att amma på nätterna. Men amningen har kommit igång och det känns än så länge som om vi kommer att slippa ge tillägg. Så mycket annat än att amma gör vi inte än så länge på dagarna, Herman o jag. Mysigt!

3 kommentarer:

Maja/Cactusvit sa...

Vi längtar verkligen upp till er för att få träffa Herman och Gustav!

Det låter som att ni har det rätt mysigt du och Herman om dagarna. =)

Vi hörs, kramar

Luvis sa...

Vad mysigt, kan jag få byta du skriver rapport och jag ammar...hur vart det där :)

mormor sa...

...och det gör ni rätt i!
Amma sova mysa det är ditt arbete just nu och en tid framåt! Och Herman ser då nöjd ut.
Kramisar