söndag 6 september 2009

Fredagens kvällsprojekt

Jag är en typisk tygsamlare, som ofta köper snygga tyger utan att veta till vad de ska användas. De hamnar på hög i mitt syrum och "ligger till sig", tills de (förhoppningsvis) kommer till användning. Detta IKEA-tyg har legat ett bra tag, men så för några veckor sedan påbörjades "Projekt Omklädning av Babysitter". Det gamla tyget var romb-rutigt i tre blå nyanser, solblekt och fläckigt. Inte så kul att sätta sin bäbis i... Grejen är bara den att jag inte är så där jättebra på att sy, så delarna klipptes till och har sedan legat o väntat på ett (mitt) självförtroende på topp och mycket energi o tålamod. Under förra veckan syddes de första delarna ihop och i fredags (med starkt stöd av min mor på besök) gjordes den klar. Är grymt nöjd med resultatet!

Hermans gose-anka provsitter den. =)

1 kommentar:

Maja/Cactusvit sa...

Men nu svamlar du Mia, du är ju grym på att sy! =) Ibland är det bra med lager, hihi... Vilken gosig anka som sitter där i väntan på lillebror. En stor kram till er alla